ECONOBOT er en praktisk hjælper

Alt for ofte har vi siddet for vores kunder og eksporteret data for at importere dem, tilpasse data etc. Du ved – “Husk jeg skal sætte dato filter, ellers…”; “Husk af slette de fem første rækker i eksport filen ellers…”.

Forholdsregler som disse, der gør en daglig rapportering er uøkonomisk og upraktisk. Der er for mange besværligheder eller ‘transaktions-omkostninger’ som man siger. Derfor bliver det ikke gjort ofte nok, over tid er der ‘nogen’ der glemmer at gøre det eller virksomheden har glemt hvordan man gør det.

En flydende rappoteringskultur kommer kun ved at øve sig ofte nok og derfor skal manuelle rutiner ikke stå i vejen.

Et af de første skridt er at få fat i sine data – gennem de samme kriterier, det samme sted fra, i en nogenlunde jævn rytme. Er du salgsmedarbejder er du intereseret i at kende værdien af dine ordre backlog, Ubetalte fakturaer med mere.

Har du eksempelvis knyttet din web-shop op mod e-conomic således at ordrer og fakturaer bogføres, kunder oprettes/opdateres, så har man måske et hyppigere behov for at kende ‘Dagens tal’ – i andre tilfælde, hvor dagligt salg bogføres (internt eller eksternt), så er der typisk kun behov for ugentlig eller månedlig rapportering.

Du kan også være typen der an lide at lave Ad-hoc BI med MS PowerBI, der er gratis og kan eller er allerede en del af dit Office365 abonnement. Andre alternativer er bl.a Tableau eller SiSense.

ECONOBOT kan hjælpe virksomheden ved at tage sig af arbejdet med at hente og gemme data – hver dag, hvere gang.

ECONOBOTs formål er at hjælpe virksomheder, der bruger e-conomic og Office365/Onedrive, med at opbygge, udvikle og forbedre virksomheders brug af daglig rapportering og opfølgning.

Omkring Forfatteren

admin