Hvor du gemmer data gør en forskel

Når man skal arbejde med sine data i Power BI skal man gøre op med hvordan man vil operere. Med Power BI kan man enten arbejde via online tjenesten på http://app.powerbi.com eller via desktop programmet (der kan hentes her: http://app.powerbi.com/download).

OneDrive – Business – Hvis du har OneDrive for Business og du logger ind med den samme konto, du logger ind på Power BI med, det er for langt den mest effektive måde at holde din .CSV fil og din datasæt, rapporter og dashboards i Power BI i-sync. Fordi både Power BI og OneDrive er i skyen, Power BI forbindelse til din fil på OneDrive om hver time. Hvis der findes nogen ændringer, er dine datasæt, rapporter og dashboards automatisk opdateret i Power BI.

OneDrive – Personal – Hvis du gemmer dine filer til din egen OneDrive konto, får du mange af de samme fordele, som du ville med OneDrive for Business. Den største forskel er, når du først opretter forbindelse til din fil (ved hjælp af Get Data> Filer> OneDrive – Personlig) skal du logge ind på din OneDrive med din Microsoft-konto, som normalt er forskellig fra, hvad du bruger til at logge på Power BI. Når du logger ind på din OneDrive med din Microsoft-konto, skal du sørge for at vælge den Forbliv logget på option. På denne måde vil Power BI kunne oprette forbindelse til din fil om hver time, og sørg for din datasæt i Power BI er i-sync.

Hvad er det næste?

Udforsk dine data – Når du får data fra din fil i Power BI, er det tid til at udforske. Bare højreklik på nye datasæt og klik derefter på Udforsk.

Planlagt opdatering – Hvis din fil er gemt på et lokalt drev, kan du indstille planlagt opdatering, så din datasæt og rapporter i Power BI holdes opdateret. Hvis din fil er gemt til OneDrive, vil Power BI automatisk synkronisere hver time.

ECONOBOTs formål er at hjælpe virksomheder, der bruger e-conomic og Office365/Onedrive, med at opbygge, udvikle og forbedre virksomheders brug af daglig rapportering og opfølgning.

Omkring Forfatteren

admin